Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

fredag den 21. november 2014

Mission Beach med Alex and Flo

Den seneste weekend har jeg været i Mission Beach med Alex og en pige fra Belgien, Flo, som arbejder på Olis farm for tiden.

Vi ankom til Johns (Bedstefar) hus ved middagstid, hvor vi fik frokost og derefter gik ned på stranden for at nyde eftermiddagssolen. Stranden på Mission Beach er helt fantastik. Jeg kunne sagtens bruge flere uger der nede! Vi lå pp stranden og hørte musik og da vi efter en times tid besluttede os for en afkølende dukkert i havet fik vi os lidt af en skuffelse, hvis man kan kalde det det.  Vandet var på ingen måder afkølende, det var mere ligesom et kæmpe spabad og efter et kvarters tid, blev man nødt til at gå op fordi det var for varmt. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde før har været udsat for at blive nødt til at gå tilbage på stranden, fordi havets vandtemperaturen var for høj til at blive der i forlænge af gangen. På grund af den høje vand temperatur var der utrolig mange brandmænd. De lokale kalder denne her tid på året for ”stinger season”. Under stinger season putter livvagterne nogle store net ud, der forhindre brandmændene i at komme ind, der hvor man bader. Brandmændene her ned er langt fra lige så uskyldige som dem i Danmark. Der findes en masse forskellige typer og deres tråde kan blive op til 10 meter lange. Hvis du uheldigvis skulle blive brand kræver det en tur på hospitalet.

Mission Beach lørdag eftermiddag. Den hvide firkant i havet er der, hvor nettet er. 

Senere på eftermiddagen kom John ned og inviterede os hen på hans yndlingscafe til en is kaffe og om aftenen var vi ude at spise på en Thai restaurant. I Australien skal alle restauranter have et særligt certifikat for at have tilladelse til at sælge alkohol. Da det er dyrt at have certifikatet er det langt fra alle restauranter, hvor det er muligt at købe alkohol. Denne her restaurant var en af dem uden certifikat, hvilket betød at man kunne medbringe sine egne drikkevarer. Da John fiskede hans medbragte vin op af posen og tjeneren kom med 4 tomme vinglas, kunne jeg ikke lade hver med at kigge en ekstra gang og jeg troede at det måtte være en særlig aftale han havde, men nej, samtlige borde kom med deres egne medbragte drikkevarer. Vi fik en rigtig lækker aftensmad, hvorefter vi gik hjem på altanen og spillede kort. Alex, Flo og jeg havde en utrolig hyggelig aften!

Flo, John og Alex

Thai Restaurant, Mission Beach



Johns altan 

Selvom det var blevet rigtig sent inden vi kom i seng lørdag aften, havde vi besluttet os for at stå op kl. 5.00 næste morgen for at gå ned på stranden og se solopgangen. Jeg havde taget mit løbe tøj med, så jeg lob en lang tur langs stranden i mens Alex og Flo gik en tur efter vi havde set solopgangen. Vi sluttede morgen af med en dukkert i havet inden vi gik op og lavede morgenmad.

Solopgangen bag Dong Island 


Jeg var ret stolt over, hvor meget vi havde 
præsteret at nå før kl. 7.00 

Søndag tog vi på “sightseeing” i Mission Beach og så alt det, jeg ikke så forrige gang, jeg var der. Flo og jeg brugte hele eftermiddagen på stranden, hvor Alex blev hjemme ved John og holdte ham med selskab. Flo og jeg havde det rigtig hyggeligt sammen og selv om jeg hverken snakker fransk eller har været I Belgien, føltes det om, at vi kom fra det samme sted og vi havde en masse tilfælles.
På hjemturen hjem kørte vi en lille omvej og holdte ind ved en masse små og stører vandfald.

Jeg havde en rigtig dejlig weekend og jeg er rigtig glad for at Alex havde inviteret Flo med til Mission Beach. Jeg glæder mig til, at jeg forhåbentlig snart skal besøge John igen!

Vi smuttede lige forbi bananfarmen (y)


En edderkop, jeg næsten ramte ind i under vores vandretur gennem regnskoven 



En sød ko midt på vejen, på turen hjem fra Misison Beach 

P.s. dette her opslag skulle have været slået op for 14 dage siden. Upsi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar