Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

torsdag den 24. juli 2014

Ankommet til Herberton

Hej med jer!

Nu er jeg endelig kommet til Australien!

Min værtsfamilie hentede mig i lufthaven sammen med den australske Chairman, Sandy, og de tog mig med ud på standen tæt på Cairns, hvor vi spiste frokost. Det var rigtig hyggeligt og de er rigtig søde!

Pauline og jegs første møde med vores værtsfamilier. 

Michael (min værts far) og jeg på restaurant i Cairns.


Efter frokosten tog vi hjem til deres hus ca. 2 timers kørsel fra Cairns i en lille by, der hedder Herberton. I går aftes sad vi i lang tid ude på deres terrasse og snakkede og drak te. Til aftensmad fik vi hjemmelavet pasta og kødsauce, hvilket var et helt vildt godt alternativ til alt den fly-mad! 

De er næsten færdige med at renovere det værelse, jeg har fået og i går hang vi gardinerne op. Nu mangler der kun at komme en dør ind til skabet. På mange måder ligner det lidt et almindeligt dansk værelse og det er meget anderledes fra resten af huset, men jeg er rigtig glad for det. 

I dag skal jeg til møde på Atherton High og lige nu sidder der en rigtig sød hund som gerne vil ud at gå tur. 

Jeg håber, at i nyder den danske sommer!

Der er flere af jer, der har spurgt efter min adresse:

4 Edith Street
Herberton, QLD 4887
Australia

Billeder af mit nye værelse:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar