Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

søndag den 27. juli 2014

Kajaktur i det tropiske nordlige Queensland!

Hej igen, 

Jeg håber ikke, at jeg bombardere jer med opslag, men de vil nok komme lidt i bunker, når jeg lige for tid...

I dag har været en virkelig god dag! 
I familien McMaster er det en tradition, at man får pandekager hver søndag morgen, hvilket vi dermed også gjorde i dag - det tror jeg godt, at jeg kan vænne mig til...  ;D

Efter en dejlig omgang pandekager lavet på deres woodstove (jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk, men et komfur, som man fyrre op med brande) pakkede vi bilen med kajakkerne og kørte ud til en sø, Lake Barrine, ca. en halv times kørsel fra, hvor de bor. Jean og jeg fik æren af at få kajakkerne, så vi sejlede søen rundt imens Michael tog gå ruten gennem regnskoven, som søen er omkranset af. 


Min første kajaktur i Australien

Min værts mor, Jean 










Varm kaffe og frokost på "Lake Barrine Tea House", en cafe, der ligger ud til søen, hvor vi tog hen efter kajakturen. Jeg prøvede min første australske hamburger "A Burger with a lot" med æg, rødbede, ost, salat, ananas og alt mulig andet blandet sammen...

Vandretur gennem regnskoven i regnvejr, bedre kunne det ikke blive... 

Michael, der er ved at vise mig en flot men giftig plante.

Naturens gynge... 


Regnskovens svampe.


Fugle, som ikke er bange for mennesker og med glæde kommer meget tæt på!




Efter en utrolig hyggelig dag ved søen var jeg ude at løbe med familiens 2 dejlige hunde i "The Bush", som de kalder skoven. Begge hundene er så tamme, at man ikke behøves at have dem i snor, de stopper når du stopper, men de er svære at følge med op af bjerget!

Bella, 12 år

Hunde selfi! 

Min nye bedste ven, Elbee

The Bush i solskin! :) 


Jeg har første skoledag i morgen, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til! Jeg tror det bliver godt at møde nogle unge australiere på min egen alder. Jean og jeg var ude at købe skole uniform i går og jeg ved ikke om man lige frem kan sige at den klæder mig, men det skal nok blive rigtig godt! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar