Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

onsdag den 30. juli 2014

Atherton State High School og 4 Edith Street!

Hej med jer, så er det lidt nyt fra mig igen :)


Der er efterhånden en del af jer, der har spurgt efter billeder af min utrolig flotte skoleuniform, som jeg er så heldig at skulle have på hver dag (y). Da jeg prøvede den første gang, kunne jeg ikke lige forestille mig, mig selv i den, udenfor prøverummet - men jeg er faktisk begyndt at blive glad for den.
+ Det er lige som at gå i jogging tøj hele tiden.
+ Man kan sove 5 minutter længere om morgen.

Ang. skoleuniformen så er der en del regler, som jeg syntes er ret sjove!

1. Man skal have hvide ankelsokker på.
2. Man må bære 1 halskæde i sølv eller guld, hvis den har en religiøs betydning.
3. Man må maks. have 1 fingerring, som skal være flad og af sølv eller guld.
4. Man skal have en naturlig hårfarve.
5. Man skal have lukket sorte læder sko på og de må ikke være "moderne".
6. Hvis man er udenfor og der ikke er skygge skal man have en hat på.
7. Man må maks. have 1 ur på (det er jo rigtig tit, at man ser folk med 4 ure?)
8. Man må kun have hårbånd på i skolens farver, eller noget i den stil.
9. Du må ikke købe dit tøj for småt eller for stort.
10. Man må maks. have 2 øreringe i hvert øre.
11. Man må ikke have synligt makeup på.

Okay, det her var lige dem, som jeg kunne huske, men jeg fik en helt liste, da jeg startede. Og det sjoveste ved alle de mange regler er, at der er så mange og de er så indviklet, at man ikke kan huske dem og det er de færreste elever, der ret faktisk overholder dem.


Min elskede skoleuniform!

Den flotte bøllehat, vi skal have på hvis vi har sport eller hvis vi opholder os udenfor. 


Min værtsfar, Michael, arbejder ikke, så han er i gang med at renovere deres hus. Det er ret imponerende, han laver alt ting helt fra bunden. Lige nu er hans projekt mit værelse og han er i gang med at lave den dør, der skal op ind til mit tøj. Man kan tydeligt se, hvor langt han er nået og de rum, der ikke er blevet renoveret endnu er utrolig anderledes fra dem, der er. 

Michaels hjemmelavede stenovn til pizzabagning (Y)


Huset set udefra

1 af de mange høns

Elbee i haven 


Udsigten ud over bjergene 

En af Michaels mange værkssteder

Pejsen :)

Et af husets 2 komfurer, som altid står tænd, 
så man kan koge vand til te...



I dag har jeg været på restaurant med 7 piger fra skolen og jeg fik min værtsstorebror, Alex, til at køre mig for en plade chokolade - så det var en god deal! Jeg har stadigvæk ikke helt vænnet mig til det med, at man bliver kørt over det hele og selvom de siger, at de med glæde vil kører mig, synes jeg alligevel, at det er langt, det tager ca. 30-40 minutter hver vej... 




Nu vil jeg smutte i seng, I må have en god dag :DD 

P.s. Jeg har fået et nyt mobil nummer: +61 (0) 465 464 866





4 kommentarer:

  1. Hej Kristina
    Det hele ser helt vildt spændende ud............og sikker nogle stemningsfulde billeder. Er helt vild med huset og beliggenheden. Og sikke en fin pizzaovn :-) Er sikker på, at du får en masse fede oplevelser. Den eneste måske ikke så hyggelige tanke, der strejfer mig, er at der må være en masse insekter og dyr, når I bor så tæt på junglen/regnskoven i bjergene. Og har hørt at insekterne er noget større end dem vi møder i DK :-/
    Pigerne synes også at det er vildt spændende at følge dig her på din blog. Take care :-) Knus fra Lone og Co. :-)

    SvarSlet
  2. Hej med jer :)
    Mange tak fordi i skriver, jeg synes også at det er helt vildt spænende!
    Der er en del insekter, men de er mest udenfor, så det er til at leve med.
    Det væreste er næsten alle de dyr, der løber hen over taget om natten og
    de mange papegøjer, som larmer rigtig meget, men det skal man sikkert bare lige
    venne sig til :)

    Hils pigerne rigtig mange gange fra mig :)

    SvarSlet
  3. Wow you weren t allowed to wear make up? Was your school strict on it? :-)

    SvarSlet
  4. Wow you weren t allowed to wear make up? Was your school strict on it? :-)

    SvarSlet