Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

onsdag den 21. januar 2015

Ferie med Michael og Jean

Mini ferie i Cairns og Jacques hjemkomst! 

Da jeg skrev mit seneste opslag, havde vi lige booket en lejelighed i Cairns. Næste morgen stod vi op, pakkede bilen og satte kursen mod Cairns. Det var virkelig dejligt prøve at være på mini ferie med Michael og Jean. Vi ankom til Cairns sammen med en af årstidens thunderstorms, hvilket var dejligt, da det afkølede byen og gjorde det udholdeligt at være udenfor, men den ødelage også Ana og jegs planer om solbadning ved Lagoonen.


Nu da vi ikke kunne solbade, besluttede jeg mig for at teste mine nye løbe shorts. Vores lejelighed lå 5 minutters gang fra Esplanaden i Cairns, hvilket nu officielt er mit yndlingssted i byen. Så mandag eftermiddag løb jeg en lang tur langs esplanaden sammen med, jeg ved ikke hvor mange andre, der ligesom udnyttede den køligere temperatur til at forbrænde nogle kalorier. Det var utrolig dejligt at have mulighed for at tage en efterfølgende afkølende dukkert i poolen, der tilhørte lejlighedskomplekset.  

Om aftenen tog vi ud til lufthaven for at hente Jacques, Jean og Michaels søn, der kom hjem fra hans udveksling i Danmark. Jeg havde en lidt blandet følelse, efter vi havde hentet ham. Det fik mig til at tænke på, at min udvekslingstid også kommer til at ende en dag. Jacques var selvfølgelig utrolig glad for at se hans forældre, men han havde det også trist med at skulle tilbage til den virkelig verden, hvis man kan kalde det det. Ana og jeg har flere gange snakket om, at vi kommer til at savne ”undskyldningen” vi er på udveksling, så det er okay. 

-       ”Jeg er på udveksling, så jeg bliver nød til at prøve denne her utrolig lækre chokolade ting…”
-       ”Jeg er på udveksling, så jeg lader bare som om, at jeg ikke forstod hvad damen sagde, da hun gerne ville veje min taske, der helt sikkert vejede mere end de tilladte 7 kg…” 
-       ”Jeg er på udveksling, så det er okay, at jeg læste i min engelske bog i stedet for at bruge mere tid på mine lektier…”  
-       ”Jeg er på udveksling og jeg ved ikke om jeg nogensinde vil komme tilbage til det her sted igen, så jeg bliver nød til at prøve så meget så muligt, imens jeg er her…” 
-       ”Jeg er på udveksling og kommer højst sandsynligt ikke til at møde de her mennesker igen, så hvorfor ikke bare være høflig og hører hvad de har at sige…”

Og ja, jeg kunne fortsætte…

Vi venter spændt :D

Jacques, Michael, mig og Ana 

 Det var virkelig spænende at hører om Jacques udveksling, og selvom jeg kun har mødt ham en gang før, føles det som om at jeg altid har kendt ham. Senere den aften udnyttede vi fordelen ved lejelighedens placering op og ned af brandtrappen og snuppede en aften dukkert i poolen efter lukketid. Jeg tror Jacques virkelig nød en svømmetur i poolen eftersom han kom fra den kolde danske vinter.

Næste morgen stod jeg tidligt op og udnyttede muligheden for en løbetur langs esplanaden sammen uden stejle bakker. Vejret var gået tilbage til sand sommervejr og 38 grader, så Ana, Jacques og jeg tilbragte dagen ved Lagooen med solbadning og svømmeture.

Lagoonen i Cairns 


Om aftenen fik vi Takeaway Pizza, hvilket jeg blev nød til at tage et billede af, da det er første gang Michael og Jean har købt Takeaway, i det have år jeg har kendt dem.

Takeaway Pizza i vores lejelighed <3

Efter vores Takeaway pizza gik Jean, Ana og jeg en aftentur langs esplanaden, hvor vi spiste en ”Cold-Rock” icecream, hvilket igen var noget vi blev nød til at prøve, for man ved jo aldrig om vi ville få muligheden en anden gang ;)

Jean og Ana på esplanaden i Cairns

Os, der nyder vores "Cold-Rock"

Jeg elsker Cairns mere og mere for hver gang jeg besøger byen. Cairns minder mig om en god blanding af Århus, med en masse små hyggelige gader, Marmaris i tyrkiet med promenaden og det dejligt varme vejr og en hver anden storby, med et stort shoppings center. 

Onsdag formiddag fortsatte vi i samme rutine som tirsdag. Løbetur, solbadning og svømmeture. Til frokost kom Jean og Michael med picnic og mango, hvorefter vi skiftede fra badetøj og thongs til Rotary Blazer og lukkede sko, hvilket var noget af en opgave i næsten 38 graders varme og 3 mennesker på bagsædet i den lille blå polo. Onsdag eftermiddag, havde vi et Rotary møde i Cairns, hvor alle inboundere, outboundere og reboundere skulle mødes. Det var virkelig interessant at møde alle rebounderne og hører om deres oplevelser.

Vores forsøg på at spise mango uden en kniv...

Rotary møde i Cairns 

Fra solbadning og saltvandshår til Rotary møde 

Udveklsingsstudenterne fra Atherton Rotary Klub


  

Efter mødet i Cairns, kørte jeg med Graeson og Elspeth hjem, for at give lidt mere plads til bagsædepassagerene. Elspeth er min kommende værtsmor, så det gav mig også en god mulighed for at få snakket mere med hende, selvom jeg efterhånden allerede kender hende.

P.s. Dette opslag skulle have været slået op d. 14. januar 2015

Ingen kommentarer:

Send en kommentar