Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

søndag den 11. januar 2015

Nytårsforsæt og mere ferie! :D

Efter 5 ugers ferie og endnu 4 uger forud, er en uges ferie fra ferien ikke det værste, man kan have... 

Australsk livsstil

Siden vi kom hjem fra vores nytårs tur til Mission Beach, er der ikke sket det helt store. Vi har tilpasset os den australske livsstil og tager en dag af gangen. Hvad vi ikke når i dag, når vi i morgen, hvilket man tydeligt kan se på vores fælles værelse og ikke mindst vores bunke med vasketøj... Skovens mange dyr har også været usædvanligt søde og stille om morgen, hvilket har givet os mulighed for at sove lidt længere end til kl. 6.00, hvilket vi selvfølelig sætter utrolig stor pris på! Når det så er sagt har vi ikke bare lavet ingenting, for det er ingen af os særlig gode til. Til jer, der ikke skulle have læst mine tidligere opslag er "vi" Ana og jeg. Og Ana er en udvekslingsstudent fra Brasilien, som jeg har boet sammen med de sidste 3 måneder.

Ana og alle vores kæledyr <3

Som resten af verdensbefolkningen har jeg sat mig et nytårsforsæt, eller et par stykker er måske en bedre betegnelse. Over det sidste halve år er der sket ubeskriveligt meget i mit liv, jeg har oplevet rigtig meget og mødt en masse forskellige mennesker, der alle, på hver sin personlige måde for en til at tænke i nye baner og se på ting fra nye synspunkter. Hvilket alt sammen har gjort, at jeg simpelt hen ikke kan nøjes med blot ét nytårsforsæt for 2015. 

For første gang har jeg følt og virkelig nydt at have ferie og ikke have noget planlagt. I og med, at vi ikke har haft nogle planer for en seneste uge, har jeg brugt denne på at følge nogle af mine mange nytårsforsæt. 

Ana og jeg tilbragte sidste lørdag i Cairns, hvor vi nød turistbyen og det gode vejr sammen med en masse backpackere ved lagoonen. Om søndagen tog vi med Jean og vores nabo til markedet i Tolga og om mandagen udnyttede vi området, vi bor i og tog på Bushwalking til toppen af det højeste bjerg i Atherton, Mt. Baldy, hvorefter vi gik hen på mit arbejde og udløste en af vores julegaver fra Jean, hvilket var en kop kaffe på hendes regning. 

Mig, ved lagoonen i Cairns 

Ana halvejs oppe ad Mt. Baldy 

Vores velfortjente kaffe og julegave :D 

Nytårsforsæt 

Der ud over har jeg de seneste 7 dage: 
1. Gået ca. 50 km med hundene i bjergene. 
2. Læst omkring 1500 sider og 4 forskellige bøger.
3. Bagt 3 forskellige salgs muslibar og rugboller
4. Lavet aftensmad x2
5. Brugt 20 timer i solen
6. Planlagt ture for det næste halve år 
7. Talt sammen hvor mange penge jeg har betalt i gebyr :/
Og sidst men ikke mindst...
8.Opdateret min blog for de seneste 3 uger. 







Torsdag startede svømning op igen, så Jean og jeg tog til svømning. Jeg ved ikke om hun fortrød, at hun havde sagt ja til at tage med, men jeg er spændt på at se, om hun kommer igen næste gang.

Solbadning og kajaking!

Lørdag tog Ana og jeg ud til Lake Eacham, hvor brugte det meste af dagen i vandet og i morges tog vi til Lake Barrine med Michael og Jean for at sejle kajak. 















Cairns here we go! ;D

Her til aften bookede Jean, Ana og jeg et hotel i Cairns for de næste 2 dage, så fra i morgen tager vi på Mini ferie i Carins med Jean, Michael og Jacques, som vi skal hente i lufthaven i morgen aften. Jeg er spændt på at hører hvor god han er blevet til Dansk. Jacques har været på udveksling i Danmark i 12 måneder. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar