Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

onsdag den 25. marts 2015

Besøg fra Danmark!

På vejen hjem fra vores weekendtur til Daintree og Port Douglas holdte vi ind ved Kuranda (En lille hippie by) for hente Nanna og Sidsel. Det var ret uvirkeligt for mig, at 2 piger jeg normalt ville se i Haderslev, pudslig skulle mødes med mig på den anden side af jordkloden. Men det var også rigtig dejligt at få besøg!

På turen hjem kørte vi ind forbi Mareeba Coffee Work for at smage Mareeba's populære kaffe og chokolade. 

Vi kørte også et smut forbi min skole :D 








Sightseeing around the Tablelands

Søndag eftermiddag tog vi på Sightseeing around the Tablelands, hvilket var rigtig hyggeligt! Graeme legende vores chaufør og kørte os rundt. Vi startede eftermiddagen af med at tage ud at besøge Michael og Jean, min første værtsfamilie, i Herberton. Jeg havde ikke besøgt dem, siden jeg flyttede der fra, så det var rigtig dejligt at komme tilbage. Jeg viste dem en af min løberuter i bjergene sammen med mine trofaste løbe buddies, Elbee og Bella. Efter en vandretur i den gamle mine, kørte vi ud til The Creater, hvilket er toppen af en gammel vulkan og midt i regnskoven. Efter at have kastet et par sten ned i kæmpe hullet, tog vi os et afkølende brusebad i vandfaldene.

Vandretur med Elbee og Bella! 

Nanna og jeg på toppen (Y) 

Nanna og Sidsel

Ja, jeg bor på landet :D 

Svømmetur i Lake Eacham

Vi er de 3 prikker i midten af billedet

Fra regnskoven gik turen videre til The Cutain Fig Tree, hvilket er to kæmpe store fig trees, der er smeltet sammen til et. Derfra tog vi videre til Lake Eacham, hvilket er de lokales yndlings svømmehul, lige medudtagelse af detaljen om den forsvundne mand, der efter en kajaktur på søen forsvandt i slutningen af november sidste år og stadig ikke er blevet fundet. Jeg ventede med at fortælle Nanna og Sidsel historien til vi var i vandet og et godt stykke væk fra kanten.

Under vores sightseeing tur nød vi Elspeths som altid velpakkede picnickurv. Vores sidste stop var Platypus park, hvor vi kiggede efter næbdyr, men kun så skildpadder. Jeg tror desværre, at jeg bragte ulykke, eftersom jeg havde set et dagen i forvejen og næbdyr ikke er noget, man ser hverdag. På hjemturen kørte vi forbi min skole og byens hovedgade.


Vi tilbragte aftenen med et spil UNO og lækker aftensmad, hvilket Nanna og Sidsel begge satte stor pris på, eftersom de havde levet som backpackere i 4 uger.

Tilbage til skolen   

Næste morgen sagde jeg farvel til Nanna og Sidsel, da jeg kørte med Graeme i skole og Elspeth kørte med pigerne tilbage til Cairns.


Det var helt ubeskriveligt dejligt at få talt lidt dansk igen og bare det at snakke med nogle der hjemme fra. Men på samme tid fik det mig også til at glæde mig en lille smule til at komme hjem igen. Ude godt, men hjemme bedst! Selvom jeg har en hel list af ting, jeg gerne vil nå, inden jeg er klar til at tage rejsen tilbage til Danmark igen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar