Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

tirsdag den 10. marts 2015

Daintree og Port Douglas!

Siden jeg var i Kuranda med Zoé, har jeg været på 2 weekendture med min værts mor. Den først gik nord på og den anden gik mod vest. Jeg har helt sikkert half to rigtig oplevelsesrige weekender, jeg ikke vil glemme.  

Fredag d. 27. Februar 
"Det er fredag eftermiddag og dagens gøremål er overstået. Jeg har været ude at løbe min daglige morgentur op til bjergtoppen bag huset, gjort rent på mit værelse og været i skole. Kl. 3.00 kom Elspeth, min værtsmor og hentede Ana og jeg i Graemes firhjulstrækker. Ladet var pakket med rent vand, tasker og en stor eskie (køletaske) med masser af mad. På forsædet stod tre Cappuccinoer i en takeaway bakke med 3 cannolis i midten fra en af Elspeth’s yndlings cafeer. Til jer, der lige som mig, ikke skulle vide hvad en Cannoli er, er det en italiensk specialitet med vaniljecreme i midten. Jeg tror ikke, at min weekenden kunne have startet på en bedre måde.

Vores kaffe og cannolis 

Jeg hoppede ind på forsædet, hvorefter vi satte kursen mod nord og begyndte vores 4 timers lange kørertur til Daintree Rainforrest, der er weekendens første stop og stedet, hvor vi skal overnatte i nat.

Godt vejr og solskin! 

Så snart vi kom ud af byen, hvilket ikke tog mere end 2 minutter, rullede vi bilens 4 vinduerne ned,  sparkede skoene af, skiftede fra vores varme skoleuniform til en sommertop og fandt vores solbriller frem. Det er 28 grader og jeg tror min venstre skulder bliver solbrændt inden vi når til Daintree. En ting jeg virkelig holder af, er kørerturer i Australien og med nedrullet vinduer gør det kun bedre! Du kan hører alle naturens lyde, mærke den varme vind i ansigtet og bedst af alt, lugte hver gang du kører forbi en død kænguru.

Vind i håret :D 

Turen til Daintree fra Atherton går gennem bjerglandskabet og forbi de mange forskellige farme efterhånden som naturen og jorden ændre sig nu tættere på vandet og længere nord på du kommer. Indtil videre er vi kørt forbi sukkerrørs-, mango-, fiske plantage, avokado-, salat-farm og så holdte vi ind ved en bananfarm for at købe nogle bananer til køreturen. Det sidste stykke ned fra bjergene gik gennem regnskoven. På hele turen har vi kørt igennem 2 byer, der begge bestod af en pub, en tankstation og et par enkelte huse."

Fredag dag aften spise Elspeth og jeg aftensmad på pubben. Ana var desværre blevet syg, så hun blev inde på værelset. Jeg følte lidt at jeg var med i en film, da vi sad det, fredag aften og snakkede med de forskellige venlige hoveder, der kom ind for at betale deres regning inden de hoppede bag på deres firhjulstrækkere og kørte hjem ad. Jeg tror det er meget godt at politiet ikke valgte at besøge pubben med deres alkometer den dag.

Pubben, vi spiste på... 

En tropical frugt en af bartænderne 
syntes jeg skulle smage :D

Næsten morgen stod jeg tidligt op og tog mig en løbetur i regnskoven. Jeg var afsted i ca. 20 minutter, men 20 minutter var lang tid nok til at se en kasuar, en slange og et næbdyr. Jeg tror aldrig, jeg har følt mig så heldig. Da jeg kom tilbage, havde de besluttet sig for at vi ville sætte kursen syd på, og Graeme (min værtsfar) kørte os i møde så Ana kunne komme hjem, eftersom hun stadig havde det rigtig dårligt. Elspeth og jeg fortsatte vores weekendtur. Til frokost holdte vi ind på en strand, hvor vi holdte picnic under palmerne og jeg lærte at åbne en kokosnød med en Machette, det tog mig næsten en time og gav ømme arme, men jeg var ret stolt, da jeg langt om længe kunne se abe hovedet og drak mælken med et sugerør. 

Det eneste billede jeg har af en Kasuar :D 

Mig, på stranden, hvor vi spiste frokost


Elspeth's græshopper :D 

Beklager modlyset, det er det bedste billede jeg har af mig, 
med min kokosnød og machette


Abehoved på kokosnødden :D  

Om eftermiddagen kørte vi ned til Port Douglas, hvor vi skulle overnatte. Port Douglas er en sand ferieby med strand restauranter, markedsplads og en fantastisk flot natur.

Elspeth og jeg i Port Douglas

Lidt doven har man vel lov til at være

Det er ikke det bedste billede, men det ligger en krokodille og soler sig på den anden side af floden :D 

Weekend nr. 2 kommer på mit næste opslag :D 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar