Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

lørdag den 2. august 2014

Australsk fødselsdagsfest og Nationalparker

Nu er det 12 dage siden, at jeg forlod Danmark. De første par dage har været rigtig hårde og selvom alle er rigtig søde og hjælpsomme, er tanken om, at jeg ikke kommer hjem de næste mange måneder rigtig svær. Jeg har prøvet at lade hver med at være så meget på Facebook - så hvis jeg ikke lige svarer jer, er det en af grundene.

Jeg er virkelig utrolig overrasket og glad over at se hvor mange, der ret faktisk læser denne her blog, det er super fedt! Jeg skal nok gøre mit bedste for at huske at læse tingene igennem inden jeg poster det, men hvis der er noget det ikke giver mening, så skriv lige en kommentar... :D 

Siden sidste har jeg mødt Jeans far, John, som er på besøg hos os denne her weekend, fordi vi fejrede Alex' 21 års fødselsdag i går. John kom i fredags og jeg har snakket rigtig meget med ham, han er rigtig sød og han vil gerne vise mig alt muligt i Australien. Bl.a. skal jeg ned til hans hus, ca. 2 timer herfra og helt ud til kysten.

I går fejrede vi som sagt Alex' fødselsdag, så huset var fyldt af gæster. 

Pizzaovnen blev varmet op til lav selv pizzabagning <3

Køkkenet blev lavet om til en buffet.









En af deres venner har 2 backpackere fra Frankrig boende, der også var med til fødselsdagen - hende i den sorte T-shirt, var en af dem :) 

Min første pizza fra Michaels stenovn :) 

Der var 3, der havde taget en kage med og Jean havde også bagt en - så der var masser af
kage til dessert :) 

Efter at han havde pustet lysene ud, havde vi 
hver en lille bordbombe, som vi sprang.

Om aftenen tændte de bålet i haven.

Der var nogle ting, der var meget lige som danske fødselsdage, men de havde også en del traditioner som var sjove og anderledes. Bl.a. var der et lille kort, som vi alle sammen skrev en hilsen i. 

Det var rigtig hyggeligt at møde deres familie og jeg er blevet inviteret med deres naboer ud at sejle på revet. 

En ting jeg har lagt mærke til er, at hver gang der kommer nogle på besøg har de altid noget med - i går var der 2, der havde forskellige snaks fade med udover de 3, der havde kage med og 2, der havde forskellige vine og saftdrikke med. I dag kom nogle af deres venner på uanmeldt besøg og de havde en masse pålæg med til frokost.

I formiddags var jeg på tur med John - vi var ude en i af de mange nationalparker, hvor vi så noget, der hedder; The Crater, som er et kæmpe hul i jorden, der er kommet af et vulkan udbrud for mange år siden. Derefter gik vi igennem regnskoven og ned til vandfald, som de plejer at bade ved om sommeren. På hjemturen holdte vi ind ved et fuglereservat, det er vildt så stor forskel, der er på de fugle, der lever de Danmark og dem der lever her. 


Fuglereservatet

The Crater


John 



Der, hvor de plejer at bade om sommeren

Til jer, der stadig har sommerferie, må i nyde den :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar