Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

søndag den 31. maj 2015

Aussie life ;D

De seneste to uger er fløjet af sted med fritidsaktiviteter, skole, venner og film. Min værtsøster har en stor kærlighed til film og hun har en enorm samling. Der findes så mange gode film, som jeg ikke engang vidste eksisterede.

Grandma kom med blomster til mit værelse 

Grandpa kom med tropiske frugter fra haven

Ahn Do i Cairns 

I weekenden tog jeg sammen med Jon og Bethany til Cairns. Vi shoppede ting til Bethanys Europatur og tog hen på en cafe og fik eftermiddags te. Om aftenen mødtes vi med Kelly, Connor og Grandma på Cairns Night Market. Derefter tog vi hen til The Cairns Convention Center, hvor de havde købt billetter til Ahn Do. Ahn Do er en af Australiens mest kendte komikere. Han er født i Vietnam og flygtede sammen med hans familie til Australien under krigen. Under hans show fortalte han om hans oplevelser og livshistorie. Om hvordan han gerne ville tjene mange penge, så han kunne købe et hus til hans mor. Han besluttede sig som teenager for at han måske skulle begynde at gå i skole, hvis han havde nogle intentioner om at tjene penge. Han bestod High School og da han var færdiguddannede som advokat  og havde fået tilbudt et job mødte han en komiker. Han spurgte komikeren hvor meget han tjente og hvor mange timer  om ugen han arbejdede. Komikeren svarede 4 timer om ugen. Ahn syntes det lød en del bedre end de 60 timer om ugen, han havde i sigte som advokat. Hans far havde altid sagt, ”give it a go”, så det gjorde han.

Ahn Doo

Grandma, Kelly og Jon
  
Om søndagen kom Ana forbi og vi havde en privat matematik time, hvor vi fik lavede vores aflevering. (nogle fordele er der ved at bo ved sin matematik lærer) .

Skole koncert

Den følgende torsdag var der skolekoncert på skolen. Vi tog alle sammen der op, da Jon og Kelly skulle hjælpe til. Det var ret sjovt at se alle eleverne på skolen, men uden skoleuniform.

 Fredags hygge 


Fredag aften havde vi Film og Pizza aften. Det er en virkelig god tradition, som de gør stort set hver fredag. Alle vælger 2 film og ud fra der, vælger vi de film, som vi gerne vil se. Man laver sin egen pizza og så sidder vi alle 5 i sofaen og spiser pizza.

Min dejlige pizza :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar