Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

lørdag den 30. maj 2015

Ny værtsfamilie! :D

Dagen efter jeg kom hjem fra Safari og konference startede jeg i skole igen. Det var uge 3 af term 2 og vi havde mistet de to første uger. Der var rigtig meget, der skulle laves, læses op på og afleveres. På samme tid vidste jeg, at jeg kun havde 9 uger tilbage i Australien. Skole er helt sikker ikke det, jeg har tænkt mig at bruge mest tid på. Jeg tog en virkelig god og let beslutning. Jeg har fået 2 helt okay karakterblade, og jeg er tilbage i Danmark, når de for udleveret deres tredje. Mine sidste uger i Australien skal ikke handle om skole og lektier.

Om eftermiddagen skulle jeg skifte til min fjerde sidste værtsfamilie. Elspeth hentede mig som sædvandeligt efter skole og da vi kom hjem, havde hun vasket alt mit tøj fra safari. Jeg pakkede mit værelse ned for femte og næst sidste gang. Af en eller anden mystisk grund bliver mit antal af tasker ved med at stige, det bliver interessant at skulle pakke det hele ned når jeg skal rejse hjem.

Ved 5-tiden kom Bethany, min nye værtssøster at hentede mig. Jeg sagde farvel til Elspeth og efterlød Graeme et fødselsdags kort, da det var hans fødselsdag. Vi jokkede lidt med at min fødselsdagsgave til ham var, at han kunne slippe for at skulle kører mig i skole i fremtiden. Bethany og jeg kørte hjem til dem, hvor hendes lille bror Connor ventede. Bethany er på min alder og Connor er et år yngre, men han er på min årgang i skolen.


Jon, Kelly, Bethany og Connor

Beth viste mig rundt i huset og jeg fik pakket alle mine ting ud inden familiens mor og far kom hjem. Min nye værtsfar er også min matematik lærer, så det var ret sjovt at skulle begynde at kalde ham for Jon, i stedet for Mr. Collins eller sir. Min værtsmor er også lærer på skolen, hun underviser i naturvidenskabelige fag og matematik, hvilket er en grunden til at hun endnu ikke har undervist mig. Naturvidenskab er ikke ligefrem mine yndlings fag.

Mit nye værelse 









Min nye værtsfamilie bor et lille hus på en forholdsvis stor ejendom, der ligger imellem Atherton og Malanda. Atherton er byen, hvor jeg går i skole, Malanda er byen hvor jeg boede ved min anden værtsfamilie.

Den gule stjerne er hvor jeg bor. 

410 Stonehouse Rd, Malanda 4885, QLD, Australia

Mit nye hjem









Ved siden af os ligger min værtsmor, Kellys, barndomshjem, hvor hendes forældre bor. Hendes forældre ejer en blomsterfarm, hvor min værtssøster Bethany arbejder for tiden. Bethany afsluttede år 12 sidste år og har taget sig et gab år, hvor hun skal rejse rundt i Europa. Hun kommer bl.a. og skal bo ved mig i Danmark i et par uger i september.   

Blomster fra Grandma 

Det er altid interessant at skulle flytte værtsfamilie, men det er også lidt hård. Du har lige vænnet dig til din forrige familie og nu skal du til at lærer nye rutiner og mennesker at kende igen. Det bliver lettere og lettere for hver gang og jeg har været utrolig heldig med alle mine værtsfamilier.

Hverdagen begyndte og alting blev hurtigt en rutine. Det var ugen før Morsdag, så der var rigtig travlt på blomster farmen, hvilket vi alle hjalp til med. Det var ret hyggeligt når vi om aftenen alle sad rundt om spisebordet og min værtsmor lavede mad til hele familien.

Tirsdag aften går Bethany til cello og jeg skulle til Rotary møde, så det passede perfekt med at jeg kunne kører ind til byen med hende hver tirsdag. Bethany og jeg minder på mange punkter rigtig meget om hinanden. Det er virkelig dejligt at have en søster på min egen alder og vi har det rigtig sjovt sammen! Jeg kan næsten ikke vente til at skulle vise hende Danmark.

Torsdag eftermiddag er jeg begyndt at gå til Yoga med min værtsmor. Jeg havde aldrig prøvet yoga før, men hun tilbød mig at komme med hende og det siger man vel aldrig nej tak til. Vores instruktør er rigtig sød og jeg føler altid at jeg er i sand til at gøre hvad som helt, når vi kommer ud derfra. Det er rigtig dejligt at have noget som vi har tilfælles og vi kan gøre sammen. Kelly kalder mig for det barn hun aldrig fik, fordi jeg elsker at gå turer, jeg kommer med hende til yoga og jeg elsker at spise hendes grønsager og vegetar retter.

Min værtsfar Jon har en stor interesse for fly og flyvning. Han har sit pilot bevis og lige fortiden er han ved at bygge et nyt fly, der kan stå ved siden af det, som han har i forvejen. Det er en ret imponerende hobby, som jeg udnytter så meget så muligt.

Bethany og Jon i hans værksted :D

Skellettet på hans næste flyver 

Mig, der hjælper med at måle 

I skolen er vi ved at prøve at åbne en Interact klub, hvilket er Rotary på High School niveau, så det er det mange af mine frikvarterer går med. Ana og jeg var bl.a. oppe at fortælle om Interact på en af skolens parades, hvilket er en form for morgensamling, der finder sted hver anden uge.

Fredag aften skulle vi alle sammen ud at spise for at fejre Bethanys 18 års fødselsdag. Jons forældre fra Townsville kom op, så nu havde jeg efterhånden mødt hele familien efter blot en uge. Vi havde en hyggelig aften og vi fik rigtig lækkert mad.

Bethany til hendes fødselsdags middag 


Det flotteste billede af jeg, Bethany, Stacey og Connor 


P.s. dette opslag er fra d. 8. maj 2015 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar