Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

lørdag den 30. maj 2015

Groovin The Moo

Jeg vågnede tidligt lørdag morgen, hvor Karri, en pige fra skolen, kom at hentede mig. Vi var 4 piger, der skulle på weekendtur til Townsville,  hvor Groovin The Moo, en musikfestival, fandt sted. Grooven The Moo er en endags festival for unge.

Min værtsbror, der fikser vores musik :D






Det var helt vildt hyggeligt bare at være os fire piger i en bil uden nogle voksne til at sige eller gøre noget. Jeg kender efterhånden ruten fra og til Townsville ret godt. På turen der ned så vi intet mindre end 11 politibiler og der var flere P-plader (unge med begrænset kørerkort), end noget andet.

Karri, Jeg, Ana og Sophie i bilen 
Kørerpause 
Stop i Cardwell 



Da vi ved middagstid ankom til Townsville gik vi en lang tur langs The Strand, der er lidt ligesom esplanaden i Cairns. Den eneste forskel er, at Townsville ret faktisk har en strand, hvor der i Cairns kun er mudder og krabber.

The Strand

Efter frokost tjekkede vi ind på vores hotel, der lå gå afstand fra der hvor festivallen fandt sted. Om eftermiddagen tog vi på shopping og om aften tog vi ind for at se NRL (National Rugby League) sammen med nogle af drengene. Hele byen var fyldt med unge mennesker og jeg tror aldrig, jeg har mødt så mange, som jeg kendte, 4 timers kørsel fra hvor jeg bor.
Vi var ikke de eneste, der ville se fodbold

reqg

Dette var min tredje gang i Townsville, men første gang, hvor jeg fik muligheden for at se byen og ikke bare indersiden af forskellige hoteller og lokaler.

Næste morgen stod den på Musik festival. Det fik mig til at savne Danmark en lille smule, men det var også rigtig dejligt at være fri til at gøre, hvad vi ville uden nogle voksne til at fortælle os hvad vi skulle. Jeg tror det var lige hvad vi havde brug for efter 3 ugers Safaritur.

Ana og jeg 

På festivals pladsen mødtes vi (Ana og jeg) med Zoé, Ania og Svetlana, som vi tilbragte det meste af dagen sammen med. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det bliver at skulle sige farvel til de fire piger. Jeg ved, at jeg vil se dem igen og at de tre af dem bor i Europa, men det bliver stadig ikke det samme.

Zoé og jeg :D 
Svetlana, Zoé, Ana og jeg 

Vi ville gerne have så meget ud af dagen og billetten så muligt, så vi var der fra ”dørene” åbnede og til de lukkede igen. Jeg kendte ingen af musikeren, men jeg kendte flere af deres sange og jeg har helt sikkert fået nogle nye favoritter. Det var en helt fantastisk dag med alt, hvad det nu inkludere.

Ania og jeg, der havde lånt nogle hatte :D

Festivals pladsen lige før lukketid

Da vi kom tilbage på hotellet var vi alle sammen så trætte og gik direkte i seng.

Næste morgen stod vi igen tidligt op for at kører hjem og se om vi kunne nå mandagens sidste lektioner. Det lykkedes næsten, men da min værtssøster var hjemme, besluttede hende og jeg os for at hoppe ind på sofaen og se en film.

Karri med solbestyttelse 
Ruten fra Townsville til Atherton



Ingen kommentarer:

Send en kommentar