Mit Ă„r i Australien

Jeg har vÊret sÄ heldig at fÄ muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gÄ i skole pÄ den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at fÞlge lidt med i, hvad jeg gÄr og laver...

torsdag den 4. juni 2015

Make the most out of it 🌏

Min fjerde sidste uge pĂ„ Atherton High afsluttede jeg med at give mig selv i fridag for at tage ned at besĂžge en veninde.  


Atherton gym 
I mandags tog jeg i fitness imens Kelly og Jon var til mĂžde pĂ„ skolen. Jeg tĂŠnkte, at jeg ville dele nogle billeder med jer, sĂ„ i kan se hvorfor jeg med garanti vil sĂŠtte mere pris pĂ„ de danske fitness centre nĂ„r jeg kommer hjem. 







Vocational visit with Rotary 
I tirsdag var en sammen med min Rotary Club pÄ besÞg i en af byens butikker. Denne gang var det en butik, der solgte grÊsslÄmaskiner. Ikke at grÊsslÄmaskiner interessere mig det helt store, men under ejerens prÊsentation kam han med en ret sjov fact, dom jeg syntes jeg ville dele med jer.


"USA i sig selv bruger flere penge pĂ„ grĂŠsslĂ„maskiner end Afrika og Asien tilsammen bruger pĂ„ landbrug" 

Yoga with Kelly 
Torsdag var jeg som sĂŠdvanligt til yoga med min vĂŠrtsmor Kelly. Denne gang havde jeg husket mig telefon, sĂ„ jeg kunne tage et billede. 


Weekend 
Som jeg nĂŠvnte tidligere har jeg valgt at afslutte ugen en dag tidligere. I morges kĂžrte Kelly mig hjem til Elspeth pĂ„ vej i skole. Elspeth skulle til Cairns, sĂ„ hun kunne give mig et lift og vi kunne have os en lille snak. Jeg er elsker at vĂŠre i hendes selskab. Vi kĂžrte ned til Cairns, fik kaffe og smoothies, hvorefter hun satte mig af ved lagoonen, hvor jeg nu ligger i solen og spise min velsmurte madpakke inden jeg skal med bussen til Mission Beach for at besĂžge Ania. Der er en Rotary weekend i Mission Beach denne weekend, som starter fra i morgen til pĂ„ mandag, sĂ„ jeg tĂŠnkte, at jeg ligesĂ„ godt kunne fĂ„ sĂ„ meget sĂ„ muligt ud af turen og besĂžge hende fĂžrst. Dette vil vĂŠre min sidste tur til Mission Beach, hvilket er lidt sĂžrgeligt, det kommer ogsĂ„ til at vĂŠre sidste gange jeg ser nogle af de andre udveklingestudenter, men det gider jeg ikke tĂŠnkte pĂ„. De piger jeg har vĂŠret tĂŠttest ved kommer alle op at besĂžge mig til min 18 Ă„rs, sĂ„ det er jeg rigtig glad for. 



Cairns lagoon 

Jeg vil prĂžve at pakke vejret med i min kuffert, vi ses om 1 mĂ„ned! ☀️

P.s. Billeder kommer senere 🌏







Ingen kommentarer:

Send en kommentar