Mit år i Australien

Jeg har været så heldig at få muligheden for at blive udvekslingsstudent med Rotary i 14/15! Jeg skal bo i en lille by, der hedder Herberton i det nordlige Queensland, Australien og gå i skole på den lokale High School, Atherton High. Denne blog er til jer, der har tid og lyst til at følge lidt med i, hvad jeg går og laver...

fredag den 29. august 2014

Aussie party!

I lørsdags "fejrede" vi, at jeg havde være i Australien i en måned!

Jeg kom ud for for anden gang at skulle vælge imellem 2 events jeg gerne ville deltage i. Jeg snakkede med min værts mor om det og vi tænker heldigvis rimeligt ens, så jeg besluttede mig for at deltage i dem begge to. 

De startede med at de piger, som jeg er mest sammen med holdt et lille pool-party ved en af dem inden, vi skulle videre til den rigtige fest. Det var super hyggeligt og de havde alle sammen taget tusindvis af kjoler med, som de ville have mig til at prøve. Jeg tror vi brugte 2 timer på at kigge på kjoler, haha...




Kl. 5.30 hentede Jeans søster Trish, som bor i Atherton, mig og vi kørte til Melanda, hvor John (bedstefar) havde inviteret os alle sammen ud at spise og i teateret. Det var rigtig hyggeligt og musicalen var virkelig god og sjov! Halvvejs inde i musicalen, var der aften tee og cookies.

Melanda pop, næsten hver by, har sin egen lille pop, 
som er der man oftes spiser. 
(Jeg fortrækker Michaels mad frem for pop-mad,
 men det var hyggeligt!) 

Michael, Jean, Alex, Mig, Trish, Ashton 
og John tager billedet :D 

Melanda Theater


Da mucialen var slut satte Jean og Michael mig af ved festen. Det var en helt vildt god og anderledes aften og jeg lærte en masse nye mennesker at kende. Selve festen blev holdt i en baghave/ på en mark ca. 40 minutters kørsel fra byen. Der var security ved indgangen og man skulle vise id og betale entré. Folk havde selv medbragt alkohol og gemte det under deres biler eller i noget krat. De havde en stor garage, som de havde lavet om til dansegulv. Og et bål i haven, som folk sad rundt om.  



Søndagen tilbragte jeg i stuen sammen med en god film :D

(Jeg skrev dette her opslag i mandags - men vi har ikke rigtig haft noget internet den sidste uges tid) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar